Kapcsolat: tothg@citysound.hu  
RK Modell
Szemelvények a kínálatból
 FŐOLDAL | HERPA KAMIONOK | HERPA AUTÓK | V&V Model Autók | Modelltec | AP Modely | egyéb
 


 

Az RK Modell tudomásom szerint egy ukrán, vagy orosz modellgyártó cég, ami többek között gyönyörű ZIL modelleket produkál, de van URAL és IFA L60-as is a szortimentben, sőt Ikarus 630-s és 60-as buszt is.

 

A gyűjteménybe elsőként ZIL teherautók jöttek, nézzük ezeket sorjába!

A nálunk is nagy számban futott benzinfalók, a megszokott színtervvel képviseltetik magukat a TT-s kínálatban. A rövid és hosszabb platós változatokat bármelyik III.-IV., sőt talán még egyes V. korszakos, magyar terepasztalon és diorámán is szerepeltethetjük.

 

 

A modellek eredetüket meghazudtolva magas igényszinten készültek. A kisebb öntési maradékok jelenlététől függetlenül nagyon részletgazdag, jó anyag- és színhasználatú leképzések. Külön anyagok szerepelnek a kerekeknél is, melyek természetesen forognak.

 

 


 

A ZIL-ek számos felépítménnyel léteztek, hiszen a KGST-n belül jelentős dominanciával bírt a szovjet gyártó és ezért az akkori szállítási igényeknek megfelelően szinte minden területen tudták (és kellett is) alkalmazni. Voltaképpen a nagy szocialista teherfuvarozó vállalatok (TeFu, stb) jobbára ZIL flottával rendelkeztek.

 

Most pár felépítmény-variációt láthatunk:

 

 

Szárazjeges, vagy jégtömbös hűtőkocsi. Mivel kompresszort nem találunk a modellen, ezért gyanítom, hogy ez a dobozos kivitel még a klasszikus hűtési technológiát alkalmazta.

 

 

A hátsó felni kicsit hibásnak tűnik, valószínűleg elkerülte a meo-s és az én figyelmemet is...

 


 

Variációk egy témára, azaz ZIL, több szerepben. Itt egy gázpalack szállító felépítményt kapott az alapmodell.

 

 

Kicsit furának tűnik a sárga fényezés, de kellően látványos egy terepasztalon.

 

 


 

Katonai szerepkör. Az RK Model, a többi autómodell-gyártóhoz hasonlóan, kihasználja a KGST-n belül alkalmazott civil járművek katonai felhasználásából fakadó, további szín- és felépítményvariációs lehetőségeket. Számos megoldás csupán színbeli eltérést eredményez, viszont sok esetben akadtak olyan felépítmények, melyeket csak a hadsereg alkalmazott. Ezeket látjuk majd a későbbiekben.

Itt egy magasított platós, csapat-, vagy teherszállító ZIL-t látunk, voltaképpen bármelyik Varsói Tagország katonai zöldjében.

 

 

A magasított oldalfalnak köszönhetően rendkívül jó arányú tehergépkocsit kapunk, függetlenül a katonai szereptől, bárhol megállja a helyét egy korabeli témát feldolgozó asztalon.

 

 

 


 

Amerikai GMC vonalakra utaló, szovjet-orosz mindenes. Az URAL teherautók is fontos szereplői a gyártó szortimentjének. A most következő kék jármű akár egy katonai, rádiós kocsi is lehetne (szerintem az is), de a szín engem kicsit megzavar...

 

 

Külön örömömre szolgál, hogy a modellen már az indexlámpák is festve vannak, így változatos és egzakt képet mutat az orr rész.

 

 

 


 

Itt egy kicsit elakadtam, mert a gyártó nem működő honlapján kívül talált, egyéb viszonteladók katalógusában nem nagyon szerepel ez a lajtos autó, ezért a pontos típust nem sikerült behatárolnom. Ezért maradok itt is az URAL-nál.

A katonai lajtos kivitel nem ismeretlen, sőt polgári felhasználása is indokolt tud lenni egy-egy asztalon.

 

 

 


Viszont annál ismertebb a KAMAZ típus, amiből a korszerűbb, nyugati teherautók megjelenéséig bőségesen futott a szocialista blokk úthálózatán. Tudtommal elég strapabíró konstrukció, ezért igen változatos felépítményekkel, sokoldalú felhasználásra gyártották.

Ez a katonai tartály akár egy Tökölt modellező diorámán is megállja a helyét.

 

 

Ismét csak üdvözítő, hogy az indexlámpák is festettek, kellően részletes homlokfallal, sőt szépen olvasható KAMAZ felirattal.

 

 

Jól eltalált arányok, és érzékelhető tömeg.

 

 


Ugyanez a KAMAZ, csak tűzoltósági feladatkörrel. A kivitel azonos, csupán itt egységes piros színt kapott az autó.