Nehéz meghatározni az "egyéb" kategóriát, ugyanis akad a gyűjteményben
bőséggel olyan modell-makett, aminek biztos van névvel nevezhető gyártója,
de az a tapasztalatom, hogy bizonyos szint alatt még a német kiegészítő
gyártók sincsenek jelen a világhálón. Ráadásul egy-egy, pl. Trabant modell
esetében több cég is képviselteti magát azonos típussal. Ide vág, hogy épp
keresgéltem a most következő Trabant cabrio gyártóját és rögvest három-négy
további cégre akadtam, akinek van a szortimentjében 601-es. Ilyenek a Bima
TT, a Kehi, Gabor (őt ismerem, tőle lesz hamarosan kisebb bemutató) és még
számos firma, aminek még a FORRÁS
sem ismeri kilétét.
Aztán meg akad pár olyan gyártó, akinek jelen kínálatában csak pár db. típus
lelhető fel. Ilyen az egyébként csodálatos BR64-est gyártó Schirmer is. De
róla majd később.
Elsőként nézzük a Zeuke középidőkből származó, 545/69-es cikkszámú
autószállító vagonhoz csomagolt Wartburg-ot.
A Modelltec oldalán bemutatott 311-es Coupe-hoz hasonlítva, itt egy teljesen
más konstrukciót látunk. A korához képest finomabb kidolgozottság és
vékonyabb anyagok jellemzik. A por az egykori vitrinlétének köszönhető.
A fent említett Trabant 601 cabrio következik. Ahogy meséltem róla, számos
gyártó tobzódik a licenszmentes kultautó változataiban. Ennek a helyes
szabadidőautónak a gyártóját még nem leltem fel, bár emlékeim szerint a
Ho-Ki szaküzletből származik és ők tudvalevően a Modelltec szortimentjét is
kínálják.
A helyes kis kocsin több alkatrész van, mint a limuzin alapmodellen. Finom
szélvédő, furán ezüst ponyva és az alvázba öntött ülések találhatók a
modellen. Az öntőformák illesztésénél kialakuló sorja sajnos rajta maradt,
de könnyen orvosolható a probléma.
|