Br 221 151-4 DB Bttb

Nem nyugodtam, míg nem találok rá egy a '85-ös katalógusban szereplő pályaszámú modellre. Mint ahogy előbb láthattuk, a bordó-fehér csíkos mozdony sajnos a klasszikus festésű számát, a 139-9-est viseli - nem tudjuk milyen megfontolásból. Hosszú internetes keresgélés után két legyet is üthettem egy csapásra, bár az öröm annyira mégsem lehet felhőtlen.

Nézzük meg egy pillanatra a másik bordó-fehéret: KLIKK

Láthatjuk, hogy annak az alváz kerete szürke-bordó festésű, eltekintve a bordó szín árnyalatától.

Ennél pedig teljesen egy színű, piros, nem is hasonlít a kaszni festésére. Mit jelent ez?

 

 

Ha közelebbről nézzük, akkor kiderül, hogy az egyszínű, anyagában festett, öntvény alvázelemek, a zsámollyal együtt már inkább egy leegyszerűsített, minimalizált árú, alkatrész termelést feltételez. De miért is volt erre szükség? Hiszen a Berliner egyik sláger terméke a Br221 - igaz, hogy kőkeményen nyugati mozdony, de akkor is kelendő.

Mivel, hogy ez a számozás szerepelt a katalógusban, mint 3. alternatíva, ezért teljes értékű modellként kellene kezelni, de ezt most nem tehetjük.

Vannak ugyan feliratok a főkereten, de valahogy mégis olyan "startszettesnek" tűnik.

 

 

Na jó, ha innen nézzük, akkor még elfogadom, hogy ez egy piros mozdony.

 

De levettem a kasznit. Első pillantásra feltűnt, hogy a modellben soha nem volt világítás.

 

 

De tényleg, mert a foglalat hiányzik, forrasztásoknak nyoma sincs. Hozzáteszem, hogy a fényszóróknál a kis fényvezető műanyagok a helyükön vannak szerencsére.

 

Mondhatnánk, hogy ez egy "light-os" kivitel - light nélkül...

Szóval egy spórolási pont, hogy nem kapott világítást a mozdony.

De nézzük tovább:

 

 

Ha alákukkantunk a modellnek, akkor a makulátlan tisztaság és karcmentesség mellett feltűnhet, hogy csak az egyik zsámoly felé fut kardán.

Bizony, a mozdonynak csupán az egyik zsámolya hajtott. Természetesen az, amelyiken a szilikongyűrűs kereket látjuk. Mindemellett az összes, maradék kerék részt vesz az áramfelvételben.

 

 

Megmondom őszintén, hogy erről nem is tudtam, hogy volt olyan kiadása ennek a modellnek, amelyik csak egy hajtott tengelypárral bírt.

Örömömre szolgál, hogy ez az állapot orvosolható, hiszen a "mezítlábas" zsámolyba csak a két fogaskerekes kerékpárt, illetve a csigás köztengelyt kell berakni és máris teljes a hajtás.

 

Tesztfutások során megállapítottam, hogy a mozdony a fél hajtás ellenére nagyon fürge, jól gyorsul, kellően tapad a sínre, van ereje és - bármily meglepő - trafós vezérlésnél is korrekt lassúmenetet produkál.