Br 221 139-9 DB  rot-elfenbein  Bttb

De lehet ezt még fokozni! Vagyis inkább lejjebb adni.

A képen látható mozdony már ismert volt számomra, mert licitálós oldalakon fel-feltűnt hasonló festésű vonatok élén, de eddig nem hozott lázba.

Most is csak amolyan "árukapcsolásként" érkezett a gyűjteménybe, az előző oldalon bemutatott modellel egyetemben.

 

 

A minimális festéssérülés ellenére a mozdony teljesen újszerűnek mondható. Igaz, hogy a kerekeit és a környéküket meg kellett tisztítanom a szokásos olajos-zsíros szöszöktől.

Mint látható, a modell a sztenderd számozást viseli, itt már nem volt szempont az egyediség.

Meg kell jegyeznem, hogy korábban úgy tudtam, hogy ez a festésvariáció viselte az előző oldalon látható gép 151-4-es számát, de aztán találkoztam ezek keverésével is, így adódott, hogy ez a modell, ebben az esetben az eredeti számot hordozza.

A főkeret már semmilyen szitázást nem kapott, "gagyisága" így még inkább szembetűnő.

A modell sajátossága, hogy két hasonló színű, 4 tengelyes Reko kocsival volt együtt csomagolva egy bliszteres göngyölegbe, amit annak idején a berlini tévétorony aljában árultak, mint export modell. Ezzel magyarázható az igénytelenebb kivitele.

 

 

Mintha ezt a gyönyörű, elegáns, nyugati gépet ily módon kívánta volna lejáratni a keleti gyártó. Érdekes, hogy a nagy vetélytárs, a V180/Br118-as mozdony sosem süllyedt erre a szintre... De ma már tudjuk, hogy ezzel egy nagyon olcsó, turisztikai árucikket kívánt piacra dobni a gyártó.

 

 

Természetesen ebben a modellben sincs világítás, de az "előkészítése" használható. Ugyan így a forgózsámolyok hajtása is csak egyoldalú.

Mindenesetre egy kiváló donor a későbbi javítgatásokhoz.