Br 221 139-9 DB rot-elfenbein Bttb
De lehet ezt még fokozni! Vagyis inkább lejjebb adni.
A képen látható mozdony már ismert volt számomra, mert licitálós oldalakon fel-feltűnt hasonló festésű vonatok élén, de eddig nem hozott lázba.
Most is csak amolyan "árukapcsolásként" érkezett a gyűjteménybe, az előző oldalon bemutatott modellel egyetemben.
A minimális festéssérülés ellenére a mozdony teljesen újszerűnek mondható. Igaz, hogy a kerekeit és a környéküket meg kellett tisztítanom a szokásos olajos-zsíros szöszöktől.
Mint látható, a modell a sztenderd számozást viseli, itt már nem volt szempont az egyediség.
Meg kell jegyeznem, hogy korábban úgy tudtam, hogy ez a festésvariáció viselte az előző oldalon látható gép 151-4-es számát, de aztán találkoztam ezek keverésével is, így adódott, hogy ez a modell, ebben az esetben az eredeti számot hordozza.
A főkeret már semmilyen szitázást nem kapott, "gagyisága" így még inkább szembetűnő.
A modell sajátossága, hogy két hasonló színű, 4 tengelyes Reko kocsival volt együtt csomagolva egy bliszteres göngyölegbe, amit annak idején a berlini tévétorony aljában árultak, mint export modell. Ezzel magyarázható az igénytelenebb kivitele.
Mintha ezt a gyönyörű, elegáns, nyugati gépet ily módon kívánta volna lejáratni a keleti gyártó. Érdekes, hogy a nagy vetélytárs, a V180/Br118-as mozdony sosem süllyedt erre a szintre... De ma már tudjuk, hogy ezzel egy nagyon olcsó, turisztikai árucikket kívánt piacra dobni a gyártó.
Természetesen ebben a modellben sincs világítás, de az "előkészítése" használható. Ugyan így a forgózsámolyok hajtása is csak egyoldalú.
Mindenesetre egy kiváló donor a későbbi javítgatásokhoz.