
A mai kor egységmozdonyai végtelenül egyszerűek főként a
moduláris felépítésüknek köszönhetően, aminek egyik előfeltétele a
letisztult formavilág, a majdhogynem azonos megjelenés. Nincs nagy eltérés
egy ADTranz, egy TRAXX, vagy egy Siemens mozdony között. Ezért a Tillig,
amikor palettára tűzte a 101-es modelleket, nem operálhatott mással, csupán
a festések variálásával. Illetve az alap Orientrot változatának pályaszám
cseréjével. A reklámmozdonyok egyik nagyszerű alapanyaga tehát a 101-es
lett, ezzel is ádáz harcot és költekezést generálva a gyűjtők körében. Az
igen ritka MINI, AGFA, Zetti, Macrolon és társai festésű mozdonyok ára
horribilis lett a használtpiacon, viszont folyamatosan szortimenten volt
néhány alapfestés is. Mondhatni nem nagy kihívás egy katalógusmodell
beszerzése, de ennek a mozdonynak külön története van. Éppen ezért került be
a gyűjteménybe.

A reklámmozdony 2002. november 12-től viseli magán a DB új
árrendszerét népszerűsítő matricázást. Ezt megelőzően egy gyermekekkel
foglalkozó honlap a Mehr Zeit für Kinder kommunikációjának része volt.
A modell optikai megjelenésével kapcsolatban nincs semmilyen
rossz tapasztalat. Igaz, hogy a fotókon látható állapothoz nagyban sikerült
hozzájárulni.

Amikor kezembe vettem a modellt, akkor kedves barátom és
modellezőtársam felhívta a figyelmet annak hiányosságaira. Az "Unsere Preise..."
feliratnál az oldószeres kézzel történő hozzányúlás miatt elmaszatolódott a
szöveg. (lásd az alkatrészek menűpontnál a régi kasztnit) Továbbá volt pár
letört alkatrész is az egyik végnél. Nos ezeket az apró hibákat igyekeztem
orvosolni.

Szerencsére a modellhez minden alkotóelem rendelhető a
gyártól, ezért sikerrel jártam. Nagy szerencsénkre az új kasztni az őszi,
Leuna-ban megrendezett TT-s napok során került jóbarátomhoz, rendkívül
kedvező áron.

A pótkasztni teljes értékű alkatrész. Minden felirata
tökéletesen olvasható.

A nagy kihívást a tetőelemek cseréje jelentette, de mivel
nagyon minimális ragasztóval rögzítik ezeket a gyárban, így könnyen le
lehetett szedni őket és átültetni az új kasztnira.

Neuralgikus pont a szigetelő baba. Rendeltem is belőle két
mozdonyra valót, de szerencsére nem volt rájuk szükség, hisz
sérlülésmentesen tudtam átrakni mindegyiket az új mozdonyra.

Az áramszedők és környékük gyári állapotokat tükröznek.

Az egyik kényes terület, ahonnan hajlamos letörni pár
apróság: az ütközők, kis trepnik, vagy a kuplung mechanika. És bizony ez a
sarok is hajlamos a festékkopásra...

Alánézve a mozdonynak láthatóvá válik a KK mechanika, illetve
az összesen három alkatrészből összeálló ütközőgerenda-terület.

A mozdony vonórudazata itt is kidolgozott, bár a
modellüzemben nincs sok jelentősége.

Szép és elegáns darabja a mozdony az V.-VI. korszakos DB AG
vasútnak. Ma is mozognak ezzel a festéssel a 101-esek
|