EBW CARGO V 270.06     

 

Mind színeiben, mind pedig gyártmányban más ez a modell, holott majd látni fogjuk, hogy tán mégsem...

A színvariáció magáért beszél: nem a megszokott szürke-bordó V200/BR221 színösszeállítás, hanem egy sokkal vidámabb, "Bauzug" festés.

Nem is véletlen. 2004-ben készül el ez a változat és egyből a német Eisenbahnbewachung, azaz vasútőrizeti üzemhez került a V270.06-os pályaszámon.

Természetesen ez a gép is duplamotoros, egyenként 1087 kW-os teljesítményű, Deutz-Baureihe TBD 620, 12 hengeres motor hajtja, mintegy 270 kN-os nyomatékkal.

A würtzburg-i EBW vállalatnak ezen kívül van még egy V60-asa és egy V100-asa is, hasonló festésben.

 

 

A modell festése, feliratozása példa értékű. Sajnos ez alól kivétel a mozdonytípus orr részén levő lámpatestek és szellőzőrács kiképzése. Amióta TT méretben létezik ez a gép, azóta ezeket az elemeket nem díszítik valósághűen. Nincs megfestve a vörös zárfénylámpa és nincs beezüstözve a szellőzőnyílás rácsozata. A modell egyébként a már megszokott BR221-es szerszámmal készül, amelyet még a Bttb-s időszakból vettek át a sebnitz-iek. Ugyan az a "tűzőkapcsos" megoldás a kapaszkodóknak és csak a szokásos féktömlő/kapcsoló kiegészítőket kapjuk hozzá zacskóban.

A főkeretet természetesen átdolgozták már elég régen. Nem a V180-assal közös, kifordulós zsámolya van már, hanem fixkotrós kivitel. Ezen a modellen ráadásul a Bau festésnek megfelelő csíkozással.

 

 

A nagy embléma alatt a legkisebb felírat is tisztán olvasható és a középrészen is szembeötlik, hogy itt már más a főkeret.

 

 

Kifejezetten mutatós a "grafiti", mely tovább oldja a gép üzemi mivoltát. Szerencsére ez a kivitel már Spitzenlicht-es, azaz a homlokon levő, harmadik fényszóró is világít a megfelelő irányban. Kár, hogy a gyártó cég, a Tillig nem élt ezidáig ennek a legendás gépnek a teljes újratervezésével, hisz bőségesen lenne mit újítani rajta. Pl. az orron levő kapaszkodók is hiányoznak a modellről, amiket ebben a méretben ma már gond nélkül legyártanak...

 

A modell futása lenyűgöző. A szokásos kétkihajtású, lendítőkerekes, 5 pólusú Bühler motor hajtja. És ami meglepett, hogy a fotópadon, amikor járattam, olyan dübörgő, mély hangja volt, mint a valóságban.

 

A Tillig V 270.06-osát TTModell barátomnak köszönhetem.