M61 019 MÁV Bttb

A magyar Nohab széria későbbi tagja. Ez már az M61 újabb festése, a IV korszak végének megfelelő MÁV színek. A modell BTTB-s, forgó kotrós és sikerült szépen megőrizni az állapotát. Ez a mozdony egyike azoknak, amelyek "átvészelték" az elmúlt 25 évet a dobozukban. Festését tekintve sajnos nem egzakt, hiszen a logó és a pályaszám ilyen formában nemigen szerepelt ezen a gépen.

Gróh Werner Péter felvételén láthatjuk, hogy nincs nagy logó az oldalán és a különböző méretű fontokból összeállított oldalszám sem stimmel. Ez a megoldás a korábbi, táblás azonosításokra volt jellemző. Természetesen a képen már nem a csillagos orrfeliratot látjuk, de nézzük csak:

A modellen alkalmazott pályaszám még a csillaggal együtt is rövidebb, mint az eredeti számmező.

További apróságok, hogy az eredeti gép teljes egészében narancsos-vörösre volt festve, beleértve a tetőt és az oldalszellőzőket.

Érdekes megjegyezni, hogy a BTTB-s Nohab széria egyetlen szerszámra hagyatkozott, holott a skandináv államok, valamint a Benelux országok vasúttársaságainál megannyi fajtája volt fellelhető ennek a mozdonynak. Példának okáért az orr részen látható tápkábel-csatlakozó imitáció jószerivel csak a magyar gépekre volt jellemző, ezzel szemben az orrkamra ajtóval épített, északi modelleken is ezt az öntést alkalmazták. És akkor ne beszéljünk a kotró variációkról, a ventillátorok számáról, a tükrökről, kapaszkodókról, illetve arról, hogy a lenti, belga gépnek egyes változatai középső homloklámpa nélkül készültek el.

A magyar szállítmány összes gépe oldalanként 3-3 fékhengerrel érkezett. A modell az akkori alkatrészellátásnak megfelelően csak a 2-2 munkahengeres zsámolyt kaphatta meg. Érdekes, hogy a korábbi 001-es Nohab a valóságnak megfelelő, 3 hengeres maszkot viselheti.