MÁV 61 55 21-91 329-8  Bvmz DWA        TT-Modell  ex-Krüger TT

Ez a 2. osztályú, fülkés kocsi. A magasabb osztályú testvérével ellentétben, ennek 11 ablaka, tehát ugyan ennyi fülkéje van. Kidolgozottságában, részleteiben megegyezik az előző vagonnal.

Kovács Gyuri fényképén látható, hogy a valóságban hogyan nyílnak az ajtók, ténylegesen milyen arányokkal bír a kocsi, amire panasz nem is lehet a modell-leképzésben. E felvétel ékes példája, hogy a nemzetközi EC forgalomban a kocsik vegyesen kerülnek besorolásra, hisz itt előtte egy osztrák, hasonló típusú személyvagont láthatunk. A Bvmz jelű, pontosabban a 21-91 300 - 334-es számmezőjű kocsikból 1997-ben 35 db-ot gyártottak a MÁV részére.

Ismét kukacoskodnék, bár ezek a részletek már a dobozból való kicsomagolás után tűntek fel igazán. Megállapításaim szerint a kocsiszekrény víztiszta PVC öntvény, amire utólag kerül rá a színezés és a részletek festése. Ezzel a megoldással meg lehet spórolni a külön kiöntött ablakokat, csak vigyázni kell az erősebb mechanikai behatásokkal, mert lekophat a teljes felület. Mivel a PVC ezen fajtája igen rideg anyag, ezért akadnak eldolgozási problémák, amik az öntőforma elégtelenségéből fakad. Megkockáztatom, hogy már elég régi lehet a szerszám.

Ilyen formán feltárul előttünk az oldal és a homlokfal találkozásának egyenetlensége, amit kissé barbár rájavítással kendőztek. Sajnos az ütköző gerenda is utólag lett megcsiszolva, hogy a kinematika el tudjon fordulni. A csiszolás nyomait már senki nem takarította el. A két, kissé elnagyolt ütköző könnyen kijár a helyéről, ezért ildomos beszerzéskor egy csöpp ragasztóval rögzíteni. Szerencsére ezek az apróságok sem látszanak a szerelvénybe rendezés után.

Előző állításomat alátámasztandó, íme egy közeli kép az ablakok és a burkolat viszonyáról. Ebben a méretben még szerencsésen mérethelyes a festés vastagságából fakadó, látható falvastagság.

     

A szitázott feliratokra itt sem lehet panasz. A rövidkapcsolóknak köszönhetően a valóságosnak (majdnem) megfelelő kapcsolat jön létre két kocsi között. Az ívekben határozottan és biztosan működik a kinematika.