BR 151 026-2    DB Ep.IV.          PIKO kat.sz. 47201

Az előző oldalon ismertetett modell, beharangozott, második színvariációja. A lényegi részletek elolvashatók a debütáló modell alatt, itt fókuszáljunk az aktuális mozdonyra.

A Deutsche Bahn negyedik korszakos erőgépe az eredeti, zöld-fekete festésben érkezik a terepasztalra. Az 1972-től sorozatgyártott mozdony ebben, a tehervonati gépekre jellemző köntösben debütált, majd később egyes darabokat átfestettek óceánkék-bézs színűre, illetve az ötödik korszaknak megfelelő közlekedési vörösre.

 

 

A Piko a kínai, olcsó gyártás ellenére ügyesen fogta meg ezt a letisztult arculatot és végeredményben egy olyan modellt ad a kezünkbe, amelyen nem sok kifogásolni valót találunk. A festés korszerű, a feliratok pontosak és élesek. Sajnos a belvilágból nem sokat látunk, hisz egy 60 eurós modellnél erre már nem lehet igény egyik oldalon sem.

 

 

A hatlábú nagymozdony eleganciáját átadja a kivitelezés. Szép és részletes a forgóváz, külön figyelmet fordítottak a főkeret merevítésének imitációjára is.

 

 

A hűtőrácsozat az árkategóriának maximálisan megfelel, minden apró részlet a kasztnival együtt öntött, nincsenek külön felragasztandó apróságok.

 

 

A tetőkert a korábbi modellel alapjaiban megegyezik, csak ezen még a korai, DBS 54 típusú áramszedők vannak. Persze a gyártótól már megszokhattuk, hogy ezek az alkatrészek funkció nélküliek.

 

 

A korábban bemutatott kivitelű fényrendszer és NEM 358-as kapcsolófoglalat jellemzi a végeket. Egyébként a modell stabilan fut, kicsit fürgébb, mint az elvárható modellsebesség és megfelelően terhelhető, akár tartós tehervonati forgalomba is beállíthatjuk.