Kapcsolat: tothg@citysound.hu  
BR 103 101-2 DB  Ep.4

Tillig/Beckmann/MMS   kat.sz.: 500747   2009.      <<    >>
 

            FŐOLDAL | GŐZMOZDONYOK | DÍZELMOZDONYOK | VILLANYMOZDONYOK | SZEMÉLYKOCSIK | TEHERKOCSIK
 


 

A 103-asok sorában most egy speciális festésű példányt nézünk meg, melyet egyébként annak idején a Beckmann már gyártott, de most a Modellbahn Manufaktur Sebnitz segítségével egy szettben jelenhetett meg újra. Ezt a modellt is a Tillig bábáskodásával alkották meg.

 

2005-ben Dietrich Siegers készítette ezt a felvételt      

 

1982 és 1993 között működött a Lufthansa Airport Express, melyhez a DB állította ki a járműveket. Maga a járat egyfajta ráhordó szerepet töltött be a Frankfurt-Stuttgart-Düsseldorf tengely 300 km-es távolságából. Akkoriban komoly konkurenciát jelentve az első ICE vonatoknak.

Az LHA rövidítésű vonat első járműve az E403-as, "Donald Kacsa" motorvonat volt, melyet a BR111-es villanygép váltott a '80-as évek végén. Ekkor már A TEE menetrendjébe integrálták az expresszt, majd bekapcsolódott Stuttgart is a célállomások sorába.

A kapacitás növekedés szempontjából fontos volt a 170, majd 151 férőhelyes Kacsák leváltása a korszerűbb Avmz207-es Eurofima termes kocsikra. 1991-től ezeket a vagonokat már jóval nagyobb sebességre képes 103-as lokomotív vontatta.

 

2009-ben az orientrot-ra visszafestett állapotában, Helmut Dimitrof felvételén      

 

A 101-es gépet 1970-ben, a 19461-es gyári számon gyártotta le a Krauss-Maffei. Itt is a Siemens szállította az elektromos berendezéseket. Csupán kis megszakítással, de végig Frankfurt am Main a honállomása. 2002-ben kiselejtezték, napjainkban a Darmstadt-Kranichstein-i vasúti múzeumban látható.

Az pár éves szolgálat után visszafestették a mozdonyt az 5. korszaknak megfelelő, orientrot színre.

 

 

A modell semmiben nem különbözik a Tillig/Beckmann mozdonytól. A szépen adjusztált csomagolásból kivéve ugyan azt a műszaki megoldást tarthatjuk kezünkben, amit már teszteltünk korábban.

 

 

A színvariáció viszont szépre sikeredett, hűen követi a modell is. A feliratok makulátlanok, itt is uralja az oldal sárga csíkját a repülőtéri járat megkülönböztető jelölése.

 

 

Az eredetinek megfelelő, a kígyózást csillapító elemmel szerelt forgóváza van a modellnek.

 

 

A tetőn a már megszokott SBS 65-ös áramszedő és végre a mozdonyhoz való szigetelőbabák.

 

 

Elegáns külsőt kölcsönöz a modellverziónak a selyemfehér lakkozás, mely az egész tetőn végigfut, még a terpnik is festve vannak.

 

 

Az alsó traktusnál is megszokott kép fogad: a Tillig mozdony sajátossága, hogy egy-egy stabilizátor segíti a forgóvázak stabil futását.

 

 

Nem hiányozhat a sárga-fehér LHA mozdony a DB modelljeit gyűjtők vitrinjeiből.

 

 

A készlethez tartozó Avmz207-es Eurofima kocsikat a személykocsikkal foglalkozó oldalon mutatom be.