

A 103-asok sorában most egy speciális festésű példányt nézünk
meg, melyet egyébként annak idején a Beckmann már gyártott, de most a
Modellbahn Manufaktur Sebnitz segítségével egy szettben jelenhetett meg
újra. Ezt a modellt is a Tillig bábáskodásával alkották meg.

2005-ben Dietrich Siegers készítette ezt a felvételt
1982 és 1993 között működött a Lufthansa
Airport Express, melyhez a DB állította ki a járműveket. Maga a járat
egyfajta ráhordó szerepet töltött be a Frankfurt-Stuttgart-Düsseldorf
tengely 300 km-es távolságából. Akkoriban komoly konkurenciát jelentve az
első ICE vonatoknak.
Az LHA rövidítésű vonat első járműve az
E403-as, "Donald Kacsa" motorvonat volt, melyet a BR111-es villanygép
váltott a '80-as évek végén. Ekkor már A TEE menetrendjébe integrálták az
expresszt, majd bekapcsolódott Stuttgart is a célállomások sorába.
A kapacitás növekedés szempontjából fontos
volt a 170, majd 151 férőhelyes Kacsák leváltása a korszerűbb Avmz207-es
Eurofima termes kocsikra. 1991-től ezeket a vagonokat már jóval nagyobb
sebességre képes 103-as lokomotív vontatta.

2009-ben az orientrot-ra visszafestett állapotában, Helmut Dimitrof
felvételén
A 101-es gépet 1970-ben, a 19461-es gyári számon gyártotta le
a Krauss-Maffei. Itt is a Siemens szállította az elektromos berendezéseket.
Csupán kis megszakítással, de végig Frankfurt am Main a honállomása.
2002-ben kiselejtezték, napjainkban a
Darmstadt-Kranichstein-i vasúti múzeumban látható.
Az pár éves szolgálat után visszafestették a mozdonyt az 5.
korszaknak megfelelő, orientrot színre.

A modell semmiben nem különbözik a Tillig/Beckmann
mozdonytól. A szépen adjusztált csomagolásból kivéve ugyan azt a műszaki
megoldást tarthatjuk kezünkben, amit már teszteltünk korábban.

A színvariáció viszont szépre sikeredett, hűen követi a
modell is. A feliratok makulátlanok, itt is uralja az oldal sárga csíkját a
repülőtéri járat megkülönböztető jelölése.

Az eredetinek megfelelő, a kígyózást csillapító elemmel
szerelt forgóváza van a modellnek.

A tetőn a már megszokott SBS 65-ös áramszedő és végre a
mozdonyhoz való szigetelőbabák.

Elegáns külsőt kölcsönöz a modellverziónak a selyemfehér
lakkozás, mely az egész tetőn végigfut, még a terpnik is festve vannak.

Az alsó traktusnál is megszokott kép fogad: a Tillig mozdony
sajátossága, hogy egy-egy stabilizátor segíti a forgóvázak stabil futását.

Nem hiányozhat a sárga-fehér LHA mozdony a DB modelljeit
gyűjtők vitrinjeiből.

A készlethez tartozó Avmz207-es
Eurofima kocsikat a személykocsikkal foglalkozó oldalon mutatom be.

|