BR 01 108 Deutsche Bahn   Tillig    Ep.: III     kat.sz.: 2122

A 01-es sorozat 108-ik gépéről semmilyen képes anyagot nem találtam a neten, de vannak elérhető kiadványok, amikben biztos lelek pár sort erről a mozdonyról. Azt tudjuk, hogy 1934 és 1937 között épült ez a széria.

Számomra különösen kedves ez a modell, mert a DB kötelékét erősíti a harmadik korszakból. Amint találok róla pontos leírást, azonnal bővítem ezt a bekezdést.

A modellről annyit, hogy 1999-re datálódik a megjelenése és 2009-ig, a típus teljes felújításáig egyedüli, nyugatnémet mozdony volt a sorozatból.

Több apróbb elemben térnek el egymástól a sorozat mozdonyai. Ilyen például a menetirány felé néző "ablak", kémlelőnyílás. Minden bizonnyal a bekormozódás, behavazódás és az esőráverés miatt vált ez a megoldás szükségessé. A modell piros műanyag alkatrészei valószerűtlenül pirosak, kicsit idegenül hatnak a közelebbi vizsgálódáskor. Fotón ez nem jön át, mert ezt a színt a digitális képfeldolgozás amúgy sem szereti.

A szerkocsi a 2'2' T 34-es típus, azaz 34 m3 víz befogadására képes. Ez is eltér a korábban bemutatott, két mozdonytól és egyébként majd a 44-es sorozatú gőzmozdonynál lesz ismét ismerős.

A következő elem a változatosságban a Witte füstterelő. Teljesen más hangulatot kölcsönöz a mozdony orrészének.

A szerkocsi még nem közelkapcsolós megoldással követi a mozdonyt, ezért a kelleténél nagyobb hézag tátong a két elem között, ami azért még elviselhető. Merevforgóvázas kivitel, a hajtás a szerkocsiban foglal helyet. A korábbiaknál bemutatott módon, itt is a két szélső tengely van meghajtva, melyeken gumigyűrűs kerekek segítik a tapadás.

A szerkocsiban izzólámpás zárfény világít. A külön zacskóban helyet foglaló, felragasztható létrák és alkatrészek furatait láthatjuk a szerkocsi házán.

Három ponton világít a füstkamrában megbúvó rízsszemizzó. Külön felszerelhető a dugattyúvédő és a csavarkapocs, valamint a tömlősor.

Kicsit bután néz ki az állókazán melleti, piros tartály, hogy csak a felét öntötték ki, de ennek oka van, hisz az egész csatolt keréksor az ívekben elmozdul oldalirányba és ilyenkor útban lenne a tartály másik fele.

Itt a helye egy sűrített levegős pumpának, amit ugyancsak a külön csomagolt alkatrészekből választhatunk ki.

Elegáns mozdony ez a 01-es. Kecsesen nyúlik el a síneken és probléma nélkül húzza a mögé kapcsolt akár Schürzenwagen-eket is. Gyorsvonati mozdony lévén, igen nagy a modellsebessége, a tesztek során nem ugrott le a sínről, simán futott. Az áramszedésben minden csatolt- és futókerék részt vesz, ezért akadásmentes a lassúmenet is. A kockamotor hangos egy kicsit és mivel nincs lendtömeg, ezért nem realisztikus az indulás-megállás.

Minden hibájától függetlenül egy csodálatos mozdony vonult be a DB hazai kötelékébe.