

2007-ben kapta meg a "NEW" piktogrammot az éves nagykatalógusban, miután a
CFL festésű változattal sikerrel léptek vissza a TT-s piacra. Már többször
esett róla szó, hogy ennél a mozdonycsaládnál nem a külső volt a nagy falat,
hanem a valóban megbízható belső kifejlesztése. Az alap adva volt, hisz a
ballasztba ágyazott Bühler motor és a végre tökéletesnek mondható felső
kardánozású hajtáslánc végképp történelemmé tette a billegő járású elődöket.
Csupán 2011-ben esett át újabb ráncfelvarráson a modelltípus, amikor is új
motort, elektronikát és könnyített (!) tartályimitációt kapott az esetleges
hangszór miatt. Ekkor sem változott a kasztni, holott a meganyi Nohabmodell
létrejöttével bőségesen lenne mit variálni a külsőn.

Frank-Marc Siebert fényképén éppen az átépítés közben láthatjuk, 2006-ban a
tipikusan norvég jegyeket magán viselő mozdonyt. Jellemző volt erre a
sorozatra az orr-ajtó, valamint a semmivel sem összetéveszthető, karakteres
kotró. Ez utóbbi ugyanis a jelentős hó miatt volt érdekes, ugyanis sokkal
hatákonyabban tisztította meg maga előtt a még kezelhető hómennyiséget.

Ezen a modellen megfigyelhetjük a "kütyük" elhelyezését, ugyanis már így
került a gyűjteménybe. A viszonylag szegényes ZRT tartalom a létrákra, a
féktuskó-összekötőkre és a tömlősorra hagyatkozik. (ZRT= Zurüstteile, azaz
kiegészítők). A forgóváz a skandináv elrendezés szerint oldalanként csak két
fékhengert mintáz. Szerencsés a színválasztás, mert ebben az esetben nem
rejt csapdákat a gömbölyű orr.

A viszonylag egyszerű feliratozás egyik ékessége a tulajdonos cég emblémája,
ami már egyértelműen XXI. századi tampontechnikáról árulkodik. A Sand
felirat is csupán 0,3 mm.

Az első pillantásra puritánnak tűnő ruházat azért tartogat pár meglepetést.
Csak meghatározott szögből érvényesül a mozdony súlyadattáblája, illetve a
német vasútnál is előírt egyéb jelölések és piktogrammok.

Korábban már sablonosan jellemeztem a tetőt: a fél évszázada ismert és
megszokott Nohab kasztni semmi egyediséget nem hordoz magán.

Az öt évvel ezelőtti frissítés egyik nagy erénye az ablakok megformálása
volt, hiszen végre plasztikusabbá válhatott a mozdonyra annyira jellemző
ablakrész. Itt feketével szitázták meg az üvegek szélét és ott látható az
ablaktörlő is. A modell egy megbízható mozdony szerepkörében tetszeleg,
mindig kehet rá számítani egy terepasztal forgalmában.
|