Kapcsolat: tothg@citysound.hu  
V170 1147  NEG "Eichholz"  Ep.5. 

Tillig kat.sz.: 02536      2007.                             <<     >>

            FŐOLDAL | GŐZMOZDONYOK | DÍZELMOZDONYOK | VILLANYMOZDONYOK | SZEMÉLYKOCSIK | TEHERKOCSIK
 


 

2007-ben kapta meg a "NEW" piktogrammot az éves nagykatalógusban, miután a CFL festésű változattal sikerrel léptek vissza a TT-s piacra. Már többször esett róla szó, hogy ennél a mozdonycsaládnál nem a külső volt a nagy falat, hanem a valóban megbízható belső kifejlesztése. Az alap adva volt, hisz a ballasztba ágyazott Bühler motor és a végre tökéletesnek mondható felső kardánozású hajtáslánc végképp történelemmé tette a billegő járású elődöket. Csupán 2011-ben esett át újabb ráncfelvarráson a modelltípus, amikor is új motort, elektronikát és könnyített (!) tartályimitációt kapott az esetleges hangszór miatt. Ekkor sem változott a kasztni, holott a meganyi Nohabmodell létrejöttével bőségesen lenne mit variálni a külsőn.

 

 

Frank-Marc Siebert fényképén éppen az átépítés közben láthatjuk, 2006-ban a tipikusan norvég jegyeket magán viselő mozdonyt. Jellemző volt erre a sorozatra az orr-ajtó, valamint a semmivel sem összetéveszthető, karakteres kotró. Ez utóbbi ugyanis a jelentős hó miatt volt érdekes, ugyanis sokkal hatákonyabban tisztította meg maga előtt a még kezelhető hómennyiséget.

 

 

Ezen a modellen megfigyelhetjük a "kütyük" elhelyezését, ugyanis már így került a gyűjteménybe. A viszonylag szegényes ZRT tartalom a létrákra, a féktuskó-összekötőkre és a tömlősorra hagyatkozik. (ZRT= Zurüstteile, azaz kiegészítők). A forgóváz a skandináv elrendezés szerint oldalanként csak két fékhengert mintáz. Szerencsés a színválasztás, mert ebben az esetben nem rejt csapdákat a gömbölyű orr.

 

 

A viszonylag egyszerű feliratozás egyik ékessége a tulajdonos cég emblémája, ami már egyértelműen XXI. századi tampontechnikáról árulkodik. A Sand felirat is csupán 0,3 mm.

 

 

Az első pillantásra puritánnak tűnő ruházat azért tartogat pár meglepetést. Csak meghatározott szögből érvényesül a mozdony súlyadattáblája, illetve a német vasútnál is előírt egyéb jelölések és piktogrammok.

 

 

Korábban már sablonosan jellemeztem a tetőt: a fél évszázada ismert és megszokott Nohab kasztni semmi egyediséget nem hordoz magán.

 

 

Az öt évvel ezelőtti frissítés egyik nagy erénye az ablakok megformálása volt, hiszen végre plasztikusabbá válhatott a mozdonyra annyira jellemző ablakrész. Itt feketével szitázták meg az üvegek szélét és ott látható az ablaktörlő is. A modell egy megbízható mozdony szerepkörében tetszeleg, mindig kehet rá számítani egy terepasztal forgalmában.