DB 51 80 10-40 235-3   Am203        Tillig    kat. sz.:13679

Folytassuk tehát a sort az előző készlethez színben illeszkedő, de már szóló modellekkel. A külön dobozolt, 13679-es katalógus számon jelölt változat az 1. osztályú, Am203-as kocsitípust hozza el az asztalunkra.

Erről a személykocsiról azt kell tudni, hogy 1961-ben épült meg az első és kimondottan elsőosztályú szakaszokkal készült, valamint fő ismérve volt, hogy a forgóvázat úgy alakították ki, hogy 200 km/h-ás sebességre volt képes. Apróbb eltérések mutatkoztak pl. az ajtók nyitási megoldásában is.

Természetesen ezeket az apró módosításokat a Tillig modell nem tudja interpretálni, hiszen a korábban bemutatott 234/235-ös kocsik forgóvázával készült.

A nagyvasúti eredetik ugyancsak a D-Zug szerelvényekben közlekedtek és javarészt kék színre voltak fényezve. Későbbi átépítésük során IC-kbe sorolva szolgáltak.

Mint ahogy látható is a kocsitípus száma a pályaszám alatt, ismét megállapítjuk, hogy szép munka a tamponozás. A keret információi között már csak 140 km-es sebességhatárt jelölnek, de ezen nem kell csodálkozni, hiszen az m-Wagen-eket egységesen 140-160 km/h-ás tempóra engedélyezték.

 

 

És itt jön a svédcsavar! Ennek a kocsinak az iránytáblája Hamburg-Altona - Berlin viszonylatot mutatja, ami merőben más, mint az előző szett Berlin - München desztinációja. Ilyen formán a modellek együtt nem sorolhatók vonatba az autentikus, német Ep4 modellezők asztalán, de valljuk be, hogy fél méterről már vajmi kevés olvasható a gyorsan elsuhanó szerelvényünk tábláin...

További nyalánkság, hogy a dohányzó/nemdohányzó szakaszokat itt már piktogrammal jelölik.

És itt ragadom meg az alkalmat, hogy a vagonok tetejét is szemügyre vehessük. Ennél a modelltípus-csoportnál egységesen minden fülke kapott egy-egy "kuck-kuck" szellőzőt. Ez a kis apróság a tetőelem-öntvény része, tehát nem külön alkatrészként kerül fel, mint ahogy azt az orosz DWA kocsiknál is láthattuk. Azért ez a megoldás jóval szebb és elegánsabb.

Ezt a modellt Preits Peti barátomnak köszönhetem.