M61 001 MÁV Zeuke   

Ő a csillagos magyar Nohab. A pályaszámból is kiderül, hogy ez volt az első, rendszerbe állított svéd a magyar vonalakon. A történetük ismerős szinte minden vasútbarát számára. Az 1939-ben Amerikában fejlesztett ős-gép, 1963-as magyarországi üzembeállítása és a sorozat karrierje már a technikai történelmünk része.

Dávidházi Tibor, 2000-ben készült fotóján is látszik, hogy a modellgyártó nagyon fukarul bánt a részletekkel, de szerencsére ez a helyzet a későbbiekben kapható kiegészítők révén, illetve a gyár utóda, a Tillig a 004-es modellezésével oldani látszik.

Szinte mindegyik modellgyártó cég kihozta ezt a festést. Ez a darab egy kissé megviselt állapotú, de kifogástalan futású, egy szokásos gyűjteményben találtam. Külső festése még várat magára, viszont a hajtás teljesen új és a világítás is már LED alapú.

Egyik általános probléma, amikor a hajtott kerekekről letörik a fogaskerék.

A cserélt gumigyűrűs kerék. Eredetileg műanyag kereket használt a gyártó, de ez az utángyártott - és nem olcsó - darab fém, gumi alkatrészekből áll.