E42 079    Deutsche Reichsbahn        Ep.3.    Tillig-Siggi's    kat.sz.: 500232

1962-ben már egy éve gyártották az E11-es sorozatú, egységesített villanymozdonyt, amikor felmerült az igény némi változtatásra. Főként az áttételezésen módosítottak, így a 42-es sorozat elsősorban tehervonati szolgálatra, illetve lassított személyforgalomra vált alkalmassá. A 100 km-es óránkénti sebességre képes mozdony 1800 tonnát mozgatott konstans 80 km-es sebességgel. 1976-ig 292 db. készült a sorozatban, de 1970 után már drasztikusan csökkent az üzemképes példányok száma. Az E42-esek közül kerültek a lipcsei és drezdai S-Bahn ingavonati mozdonyai is.

A modellt a Tillig a Siggi's szaküzlet részére gyártotta, mint exkluzív sorozat. Gyakorlatilag az összes színvarációt kihozták, viszont ragaszkodtak a külső disztribúcióhoz, ezért kerültek be ezek a modellek az 500xxx katalógus számmezőbe.

A hat szellőzőrácsos kivitelt láthatjuk. Ez már a nagysorozat példánya. A hat zsalu mellett már nincs perem a főkereten. Itt is a sok apró furat a felragasztható kiegészítők számára van szabadon hagyva.

Majdnem 40 év telet el az első Gützold modell és az új fejlesztés között. Láttuk az előző modellek között, hogy az eredeti kivitelt egészen 1993-ig programon tartotta az időközben ide-oda szerveződött Zeuke, majd Bttb, majd ismét Zeuke. Aztán az a modell is a feledés homályába merült, akárcsak számos, egyébként viszonylag jó konstrukció, hogy átadja a helyét a Tillig fejlesztéseinek, melyek nem mindig sikerültek olyan jól. 2006 környékén járunk, amikor - gondolom a Holzroller-mániások nyomására - megszületett az exkluzív széria. Tegyük hozzá, hogy józan paraszti ésszel akár dac is lehetett a modell debütálásában, hisz akkoriban jelentkezett a Kühn is ezzel a mozdonnyal. Sőt az évek folyamán ugyan azt a példányt is kiadta mindkét cég. Meg azért tegyük hozzá, hogy a keletiek körében kultikus mozdonyról beszélünk, ezért TT-ben vétek lett volna kihagyni.

De hát ha már lúd, legyen kövér, ezért nem nagyolták el a részleteket. Tökéletesen kidolgozott forgóváz és egyéb szerelvények jellemzik a modellt.

A bumfordi, elforduló kotró és ütközők a múlté. Plusz a gyártótól megszokott finomságú feliratok és jelzések kerültek a főkeretre.

Természetesen a világítás menetirány szerint vált és vörös zárfényei is vannak. Az orr részre is számos kapaszkodót tudunk felrakni, hogy még élethűbb legyen a modell.

Külön dicséretes, hogy a lámpaburák keretein a zsanér is látható, sőt az NDK-s mozdonyoknál megszokott ablak-páramentesítő is szépen ki van dolgozva.

Ami a Gützold modellnél egy sima tartályimitáció volt, az itt már részletgazdag kompresszor és kiegészítő berendezései.

A mozdony tetőkertje ízléses, funkcionális. Az áramszedők alkalmasak a vezetékes táplálásra is, így analóg üzemben akár ezt a módszert is választhatjuk.