My 1125 DSB Nohab     Ep. IV.   BTTB    kat.sz.: 2531  (farbgebung)

Nos egy színvariáció, aminek pontos okát éppen a cikk megírása után tudtam meg.

A dán vasút My sorozatú Nohabjai három ütemben érkeztek szolgálatra. A modellezett 1125-ös az 1956-58 között legyártott széria egyik példánya.

 

Az előző oldalon a Zeuke időkből ismert mélybordó színben láthattuk a mozdonyt, ami a DSB 3. korszakának megfelelő festés. Ezt később, 1976-ban váltotta világosabbra a Berliner. Ez a színvariáció a mozdony negyedik korszakos festése, amit 1989-ig gyártott a BTTB.

 

 

A szokásos stílusjegyek: elforduló kotró (viszont jó arányokkal, mert a későbbi {Tillig} változatnál a kapcsoló miatt rövidebb a szoknya), otromba nagy kuplung, orrcsatlás, nincs orrkamraajtó és a "beesett" ablakok. A viszonylag egyszerű festés csúnyára sikeredett, kicsit habos a tamponfesték.

 

 

Meglepő módon ennél a modellnél a kéthengeres maszkot látjuk a forgóvázon, amely hellyel közel megfelel a valóságnak. Azért meglepő, mert volt olyan sorozat, ahol rendre összekeverték a maszkokat és az észak európai gépek kapták a háromhengeres maszkot, míg a magyar Nohabok a kéthengerest.

 

 

Nemesen egyszerű a királyi embléma és a pályaszám...

 

 

A modell hosszas keresgélés után került hozzám. Rengeteg található a német licitálós oldalon, de sok az agyonhasznált példány is. Ez történetesen dobozos, újszerű darab, csupán a koszos kerekeit cseréltem és máris biztosan futott a pályán.

 

 

A cikk érdekessége, hogy a fotókat egy Sony Ericcson Satio telefonnal készítettem és kíváncsi voltam, hogy a telefon optikája megállja-e a helyét az elfogadott fényképezőgépek között. Hát nem tökély, de szerintem ebben a méretben elmegy...