V36/BR 103 Dampflokwerk Meiningen  set    Tillig

A V36-os sorozatot már többször érintettük, gyakorlatilag egy jól bevált, olcsó, minden pályán futtatható kismozdonyról van szó, ami nem a modellhű sebességéről és a tökéletes kidolgozásáról híres. 2009-et írunk, amikor már tervezi a Tillig, hogy hamarosan megjelenik a modell korszerűsített változatával.

A nagyon egyszerű kasztni (apró torzítással persze, hogy beleférjen a rundmotor), az egycsatlós hajtás és a kinematika nélküli kapcsolók olcsóvá teszik a modellt, ezért a gyártó már a Zeuke korszaktól kezdve több festési variánssal dicsekedhet.

Ezek egyike a katalógusokban nem szereplő "Meiningeni szett", ami voltaképpen tisztelgés a nagy múltú mozdonygyár előtt, de valójában ez a festés nem létezhetett, ugyanis az egy oldallal korábban bemutatott 202-es mellett nincs állományban ez a tolatós. Bár lehet, hogy csak én nem találtam erről információkat a neten...

Az első blikkre is inkább reklámkészlet viszont teljesértékű komponenseket tartalmaz. A mozdonyon túl van egy eas, egy Gl és egy Es kocsink is. Mindegyiken jó nagyméretű Meiningen emblémával.

 

 

A mozdony a BTTB-s, Tillig által is átvett arculatot viseli. Különlegessége a fekete kerék és a feketével festett csatlórúd. Az emblémán túl semmilyen azonosító jelet nem találunk a kasztnin.

 

 

Ennek ellenére a mozdony nagyon helyes, friss arcot mutat. A tömegtermelési igény egyik pontos lenyomata, hiszen a frizir minimalizált. No erre való a Digitalzentrale fémből készült szépítőkészlete, amivel tökéletes hágcsókat és kapaszkodókat lehet építeni a modellre.

 

 

Az egységes kasztni elemei visszaköszönnek, holott nem kapnak funkciót. Ilyen pl. a pályaszámtábla helye is.

Ma már bumfordinak tűnik a fémből hajlított létra és kapaszkodó.

 

 

A csatlós kerekek mozgása elsősorban a legifjabb modellbarátok figyelmét vonja a mozdonyra, de a modell sebességének nem sok köze van a valósághoz. Ez köszönhető az egy áttételes, csigatengelyes hajtásnak. Persze ma már lehet kapni motorátépítő készletet is, amivel lendítősúlyos, korrekt lassúmenetre képes hajtása lesz a modellnek.