BR 110 156-7 Deutsche Reichsbahn Ep. 4. Bttb kat.sz.: 2545 későbbi kiadás
A DR kultikus dízelhidraulikus vonógépének egy másik változata a terítéken. Az előző oldalon is ezt a sárga mozdonyt láthattuk, de a két beszerzés között eltelt három év és a figyelmes szemlélődő azt is felfedezheti, hogy a mozdonyok közt árnyalati eltérés is van. Hivatalosan ezt a pályaszámú és katalógus számú modellt a sárga mellett narancs színben is megfestette a Bttb. Elvileg ez a narancs változat, bár vannak kétségeim. Az biztos, hogy így volt meghirdetve és ezért szereztem be. Igazság szerint kicsit sötétebb, okkeresebb sárga, mint az előző.
Ami biztos, hogy sikerült kinyomoznom a modell eredetijeként szolgáló, valóban narancssárgás festésű, nagyvasúti jármű történetét.
Gyártó: VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke "Hans
Beimler" (LEW)
Gyártási év: 1969
Gyáriszám:
12477 (más forrás szerint 12457)
1969-tól: V100 156
1970-től: 110 156-7
1978-ban felújították és új pályaszámot kapott: 108 001
1985-től, de más források szerint 1981-től: 108 156-1
majd 1992-től [DR] 298 156-1
és ezt követően
1994-től
[DB] 298 156-1
Utolsó
tulajdonosa a DB Logistics - Railion Deutschland AG
Állítólag 2006-ban tűz pusztította és ezért le kellett selejtezni.
Nem volt végig ilyen színű, mert vannak róla képek, ahol - főleg a korszerűsítését követően - átfestették a hagyományos vörös-fehér csíkos színre, de pl. 2002 után a DB AG közlekedési vörösét kapta meg.
A modell semmiben nem tér el az ebben az időszakban gyártott 110-es sorozattól: álforgóvázas kivitel, ami azt jelenti, hogy csak a külső tengelyek fordulnak el, a két belső fixen szerelt és ezeken történik a hajtás is, tehát a mozdony csupán két tengelyen adja át a meghajtást. A képen egy leheletnyi deformálódás látszik a főkereten, de ez nincs hatással a mozdony menettulajdonságaira.
Szerencsére épségben megmaradt a festés, pedig számos testvérénél tapasztaltam azt, hogy akár csak a dobozban tárolástól, vagy a ki-be pakolgatástól megkoptak a vezérállás sarkai.
Itt egy kicsit eljátszottam a gondolattal, hogy vajon a tényleg narancssárga hogyan festene...
Az álforgóváz egyébként szépen adja vissza a gumirugós felfüggesztést - és a sztatikus szöszöket...
Mint a korábbi példánynál, itt is vannak már fényszórók, melyek nem váltanak menetirány szerint. Akkoriban még nem volt fontos a harmadik fény, illetve a zárlámpák működése. Sajnos fényvezető "optikák" elég esetlegesre sikeredtek.
Az egyébként zseniális formavilágú mozdony nagyon szépen vészelte át az elmúlt 17-18 évet, ugyanis ezt a sötétebb festést főleg a 90'-es évek elején adták ki.
Bár az egyel korábbi csomagolásban érkezett, holott ebben az időszakban már kezdtek megjelenni a fehérdobozos modellek. Persze átfedés volt mindig is.
Az egyik legnagyobb rejtély, hogy ez a katalógusszám mit jelenthet. Ráadásul ezen még át is van írva...
Nem bántam meg a mozdony beszerzését, így legalább - egy kivételével - teljesnek mondható a DR V100, Bttb-s sorozata. Remélem, hogy hamarosan a hiányzó példányokat is megmutathatom.