SNCB 202003  Zeuke  2533

     

Ismét egy dupla példány, ráadásul ez a modell később került a gyűjteménybe, mint a következő oldalon szereplő, BTTB Nohab. Most igyekeztem megőrizni az időrendiséget, hiszen szemmel láthatóan is, nomeg a szakirodalom adatai alapján is, ez a fényesebb és sötétebb belga, a Zeuke - BTTB átmenet előtti, utolsó évben került fel a dán és a magyar modellek mellé, a palettára. Dobozos, megóvott példány.

Megismerve a Nohab modellek későbbi változatait, ennél már kicsit megmosolyogjuk a '70-es évek, TT modellezését. A festés fénye valószínűleg az akkor alkalmazott összetételnek köszönhető. Az orr domborúságára felfutó, külön fújt csík akkor is, most is két lépcsőben kerül fel a kasztnira. Mivel egy rétegben fújták a sárgát, ezért a találkozásoknál intenzívebb lett a szín.

Egyébként 1972-ig létezett, mint Zeuke modell. Doboza a klasszikus, keményfedeles Zeuke csomagolás. Ebben a kivitelben, tehát hogy lándzsás kapcsolója és 3 fékhengeres rorgóváz-maszkja volt, egészen 1976-ig gyártották, mint BTTB modell. Ezt követően kapta meg a mattabb festést, a 2 hengeres maszkot és a berliner kuplungot.

 

 

Érdekesség, hogy a kasztni minden eleme a gondos megőrzésről tanúskodik, viszont a forgóvázak kissé kopottak. A kiálló fékhengereknél üt át a műanyag alapszíne, amiről arra következtethetünk, hogy azért játszottak a modellel. Ennek ellenére megbízhatóan fut, világítása menetirány szerint vált.

 

 

További segítség a kor meghatározásához, hogy nincsenek még gumi kerekei. A nagyjából 1975-76-ra tehető modellévben újításként került be a szériába a középső, gumiból készült hajtott kerékpár. Mivel akkoriban még nem volt jellemző a szilikongyűrűs tapadásnövelés, ezért egy rugalmasabb anyagból, azaz műanyagból öntött kerekekkel oldották meg a vonóerő növelését.

 

A modellt dr. László Csaba barátomnak köszönhetem, aki sajnálatos módon felhagyott a TT modellek kereskedelmével. Ez a mozdony egyike az utolsó daraboknak és külön köszönöm neki, hogy az én gyűjteményembe kerülhetett.