SNCB 202003  BTTB  2533

   

Tehát itt van közelebbről a zöld testvér. Erről a belga festésű, egyébként BTTB-s modellről annyit kell tudni, hogy a gyár egy időben dobta ki a csillagos M 61-gyel, illetve a dán festésűvel egyetemben. Ennek megfelelően a szerszám dettó, illetve az az apróság, hogy képtelenek voltak odafigyelni a fék munkahengerek megfelelő számára. Míg a magyar gépre három henger járt, addig az északi gépeken csupán kettő-kettő kellett, hogy megjelenjen. A későbbi szerszámváltozatok során pedig már teljes mértékben összekeverték a zsámolyokat, így lett a narancs M 61-nek két hengere és a dánnak 3, stb. Sajnos a gyártó szitázási képességeit gyönyörűen reprezentálja a mozdony oldalán látható sárga csík.

Erről a modellről érdemes tudni, hogy viszonylag sokat kellett érte hadakoznom. Egy szebb napokat is megélt régiségkereskedésben akadtam rá, valami elképesztően romos állapotban. Törött zsámoly, kiégett izzók, retkes kasztni, kopott főkeret. A boltos ember pedig ragaszkodott az éppen aktuális, börzés napi árhoz. Mivel ez volt akkor a második Nohab-om, erősen vaciláltam a gondolaton, hogy érdemes-e nekem ennyiért a festésvariációkat is gyűjtenem... Kitartó voltam, majd megtettem az utolsó ajánlatot és elhoztam a mozdonyt. Ezután szépen kitakarítottam, új gumigyűrűs kereket kapott, megragasztottam a zsámolyokat, majd az alváz át lett festve. Zsíroldó és mosószer dolgozott a vízben ázó kasztnin, majd jött a LED-es fény beépítése és íme a képen látható modell.

            

A két zsámoly festés előtt és után                                           Az elkészült, összerakott zsámoly

A mozdony belseje takarítás után, főkeret festés előtt