Blue Tiger 2    Poollok BR250 002-3    Mehano  kat.sz.: 55528

TT méretben igazi csemege ez a mozdony. Egyrészt, mert nem a megszokott gyártótól szármatik, sőt Európa azon részéről jön, ahol a méretünk nem is annyira kedvelt. Másrészt a témaválasztás izgalmas, hiszen "jenki" mozdony nem nagyon rohangál az 1:120-as pályákon. Ebben az esetben tekintsünk el a Nohab-tól.

De ha jobban belegondolunk és kicsit visszatekintünk a tőlünk délre fekvő, szláv országok mozdonybeszerzéseire, több esetben is találkozhatunk amerikai fazonú gépekkel, ott volt pl. a nálunk is bejáratos Kennedy dízelek.

 

 

1996-ra fejlesztette ki az AdTranz a mozdonyt. A cégről már hallhattunk a német BR101-es kapcsán, hiszen a későbbiekben Bombardier Transportation néven megismert járműgyártó jegyzi ezeket az erőgépeket. A kimondottan tehervonati vontatójármű számos technikai újdonságot tartalmaz, többek között az előbb említett villanygépnél is megismert menetstabilizátort, amelyet a modell is hűen lemásolt. A nagyvasúti mozdonyon három fázisú generátorok is üzemelnek a hűtőszerelvények tápellátása érdekében.        

 

 

A Railfaneurope oldalain megtalálható képek közül ez a másik, ami a Poollok, az ITL és az HVLE festéseket viselő Mehano modellek mellett, negyedikként az MKB színeit hordozza magán.

Az európai modellbarát szemének szokatlan látvány a végigfutó járda és a teljes hosszúságú korlát. Ezeknél a mozdonyoknál az üzemi átjárást nem a gépházon belül, hanem annak külső oldalán oldották meg.

 

 

A gyönyörű modell talán legfőbb erénye a lézervágott korlát. Fémből van, stabil a rögzítése, de a modell kézbevételekor nagyon kell ügyelni, hogy ne hajoljon el. A dobozból kivéve, szinte minden alkatrészt fent találunk a mozdonyon. Nem kell külön ragasztgatnunk a kapaszkodókat, fellépőket. A forgóvázakban az összes tengely hajtott, ráadásul a korábban említett "Flexi-float" stabilizátorrúd is megtalálható a forgóvázak belső végeinél.

 

A tigriscsíkos festés jó dizájnelemként végigfut a mozdonytesten, precíz festésről árulkodva. A megfelelő mennyiségű adattábla és felirat pontos tamponozás eredménye. A modell főbb tömegét az üzemanyagtartály határozza meg. Egyébként célszerű ennél fogva megemelni.

Érdemes elidőzni a modell másik végén is. A hűtőrácsok részletessége már-már enged átlátni a motortéren.

Az üvegfelületek átláthatók, torzításmentesen öntöttek. Irányváltó, LED-es fényekkel rendelkezik, melyből előre három ponton, kissé hidegfehér fény világít, hátra pedig a szokásos, vörös zárfény. Gyárilag szerelt vonóhorog és "krómbevonatú" kapaszkodók vannak az orr-részen.

Felülről sem csalódhatunk a látványban. A rámpa csúszásmentesítése talán egy kicsit nagynak hat ebben a méretben, de valljuk be, hogy TT-ben még nem találkoztunk ilyen felületű kazánlemezzel.

És zárásként egy újabb próbálkozásom a Helicon Focus programmal. Több fókusztávolságú felvételből készít egyet, így az ennyire közeli felvételnél is végig éles képet kaphatunk az objektívtől kb. 4 cm-re levő modellről.

A modellt többek között a Modell&Hobby üzleteiben lehet beszerezni, jelenleg a külföldivel megegyező áron.