MÁV 51 55 20-41 000-9 B

Egy igen érdekes festésvariációt találtam a minap az egyik ömlesztett gyűjteményben. A fenti pályaszámon, szombathelyi állomáshellyel, fehér felirattal olvasható mindez a széles, szürke csíkon. Mivel fogalmam sem volt, hogy "ki fia borja" ez a modell, ezért a TT fórumon közvéleményt kutattam. Modellitt kolléga segített közelebb a megoldáshoz:

"...nagy a valószínűsége, hogy átfesteTT modell. Több apró észrevételem volna...

-1. A gyári oldalcsík sokkal világosabb szürke, mint ezen a modellen.

-2. Az ajtókat gyárilag nem festették ezüstre soha, világos szürke volt.

-3. A pályaszám és az alvázfelirat a QaBLA (Börcs L.) által készített kaparós matrica.

-4. A gyári modell minimum selyem fényű, de ez mattra sikeredett, feliratozás után egy kis lakkal meg kellett volna szórni. Tapasztalatból tudom, hogy ez a fajta feliratozás után érdemes lakkozni, sokkal tartósabb mert nem pereg vagy kopik le olyan gyorsan. Úgy összességében egy érdekes modell kerekedett belőle." 

  

Én azért örömmel tettem be a többi közé. Persze nem hagyott nyugodni az ügy, ezért a következő részeket már hónapokkal a cikk első részének megírása után hordom itt össze. Tehát ezen a vagonon szépen látszik az állomáshely neve is, a megannyi felirat között. Azért fontos ezt kiemelni, mert a következő oldalon érdemes ugyanezen területre fókuszálnunk...

A fotók is későbbiek, hisz fejlődött az apparát, így már sokkal közelibb makrókat is tudok készíteni. Így hát a képen az ominózus ajtó, mely soha nem volt ezüst. Viszont jelzést kapott a fogantyú imitáció (ezt az alkatrészt a mai Tillig kiegészítőkészletekkel remekül lehet pótolni).

És bizony a kisszériás festésnek köszönhetően a zárfények is megelevenedtek, igaz hogy fixen, de legalább vonatban nem világítja arcba a következő kocsit. Egyedül a brutál nagy Zeuke kapcsoló zavar már.