DRG 105 534 Pw4i 32 Karwendel Express     

A jaffakocsikhoz hasonlóan az itt következő szerelvény is egy meghatározó viszonylaton közlekedő, legendás jármű-eredeti, kicsinyített mása.

A Karwendel Express II. időszakos, München - Innsbruck viszonylatának München - Garmisch Partenkirchen járatának poggyászkocsiját nézzük éppen. A  Pw4i 32-es nevéből is kivehető, hogy 4 tengelyes, poggyászkocsiról van szó.

A modell a re-Zeuke/pre-Tillig éra terméke, E94-es mozdonyos készletből. Gyönyörű kivitel, részletgazdag kidolgozás, tökéletes tamponozás és működő tolóajtók. Ráadásul gyárilag szerelt belső világítással.

 

 

Rögtön szembetűnik, hogy nem a NEM szabványú kuplungfoglalattal rendelkezik, hanem egy köztes, vonószemes kinematikája van. Ezáltal sajnos a kapcsoló jóval kijjebb lóg az ütközőknél és az átjáró harmonikánál, így a vonat élethű felfűzése nem lehetséges. Kérdés, hogy ha ilyen hosszan hagyták kilógni a kuplungot, akkor miért van benne kivető kinematika. Ha megnézzük a jaffakocsikat, ott már szűkebb kapcsolatot enged a NEM szabványú foglalat. De ha belelapozunk a Tillig legújabb katalógusába, akkor bizony még ezeket a kinematikákat láthatjuk a személykocsik zömén. Érdekes módon ezt a poggyászkocsit már kissé átalakították Sebnitz-ben, minek következtében a csomagtérajtók is már üvegezettek lettek és persze az új kinematikát kapta a kapcsoló is.

 

 

Különösen szívmelengető az iránytáblák pontossága, valamint az alvázon is  modellspecifikus felíratok olvashatósága, bár egy kicsit zavaró lehet a táblán átfutó szegecselés. A tető kalapácslakszerű festése kicsit elnagyoltnak tűnik ebben a méretben. Antikolt fémkerekes, könnyű futású kocsik. Már csak az utólagosan felszerelhető féktuskók és fellépők okoztak galibákra leszek kíváncsi.