ÖBB 50 81 37-04 015-2 ABp   

Az osztrák Jaffa kocsik 1-2 osztályú szakaszaival megépített Eilzug vagonját mutathatom be. Nagyon vártam már, hogy összeálljon ez a szerelvény, külön köszönet ezért Ottóéknak a VasúTTmodell-nél. Igényesen és aprólékosan kidolgozott modellekről van szó. A szépség és a Tillig minőség viszont érdekes gondolatokat ébreszt, főként ha még nézünk is a szemünkkel...

A dobozban a modell mellett, a szokásos kis csomag vár minket, amiből előkerülnek az utólagosan ráépíthető apróságok. Úgy mint kapaszkodók, fékpofák, fellépők és pótkuplungok. A 2. osztályú szakaszokhoz járó, dupla ajtós fellépő a felrakás után érdekes képet mutat: akárhogy is feszegetem, mindig ilyen ferde marad. Kár.

Feledteti a szomorúságot az apró felirat és az eltérő pályaszámozás.

De térjünk csak vissza a Gepackwagen-nél emlegetett szorulásos balesetre. Íme a forgózsámoly. A jobboldali kerék körül ott vannak a bepattintható fékpofák. Remekül látható, hogy a két jobboldali pofa rászorul a kerekekre. Ezt még segíti az utólagos rápattintott fellépő. Ezzel szemben a baloldali szerkezet megfelelő távolsággal bír. A kocsira felszerelhető 4 db fékpofa keret teljesen egyforma. Ha vékony késsel kifeszegetem, akkor egy darabig jól gurul, de aztán ismét behúzza valaki a fékeket. Amit ad a fémkerék, visszavesz az értelmetlen csicsa. Miért nem lehet azokat a féktuskókat együtt önteni a zsámoly keretével?