252 - 338 B4ge    DR    Rostfrei

A Zeuke és berliner időszakokban ugyebár nem volt túlzottan nagy választék személykocsikból, meg hát a hazai gyártású Am, Bm sorozatú Y vagonok, erőteljes NDK-éntudat építő hatása miatt is kötelező volt lemodellezni ezt a típust. Megannyi keletnémet festési variáns mellett, természetesen megjelent a kor újításának egyik példaképe, a rozsdamentes acélból, festés nélkül, csupán néhány csíkkal debütáló kocsiosztály.

Mint minden keletnémet lépésnek, ennek is meg voltak az okai, melyek természetesen a nyugati oldalon keresendők. Bár nem olvastam még róla, de nagy valószínűséggel a DB Silberlinge kocsijainak, keleti tükörképei ezek.

A képeken a Zeuke, még egybekapcsolós változata látható.

     

Az Y-oknál megszokott kiképzés, ablakelrendezés (9 db  ) jellemzi. Sokáig vita volt belőle, hogy nem is létezett 9 fülkés változat. Aztán képeken is láttam, így elfogadható, hogy valós modellről van szó.

Akkoriban ugyebár még elfordult a teljes zsámoly, magával mozdítva a kapcsolószerkezetet. Ezért ormótlanul nagy kivágásnak kell lenni az ajtók alatt. A Zeuke zsámolyon még fémből hajlított fellépők vannak.