V 75 001
V 75, majd később BR 107-es lajstrommal szerepelt ez a dízel-elektromos mozdony a német vasutaknál. Eredendően CKD gyártmány és a béketáborban a cseheknél már bizonyított tudása miatt döntött úgy a Reichsbahn, hogy 20 db-ot munkába állít a német pályaudvarokon, főként lipcsei állomáshellyel. Közepes és nehéz tolatószolgálaton volt, de a nyári időszakban még személyvonatok elé is beállították.
A fenti modell nagyon régi, Zeuke termés. Ennek megfelelően még nagyon ősi nyomokat fedezhetünk fel rajta. Nincs például oldalsó korlátja (gyárilag!) Annak ellenére, hogy ezzel a fazonnal nekem igencsak tetsző mozdonyt készített a cég, sajnos nem használta ki - szokás szerint - a kidolgozásban rejlő lehetőségeket. A korlát és a felület kiképzése miatt kicsit elnagyoltnak tűnik a modell.
Ha melléállítjuk a következő oldalon bemutatásra kerülő, későbbi, BTTB-s mozdonyt, akkor láthatjuk, hogy mennyit javult a frizír.
De az igazi turpisságra az alsó képen csodálkozhatunk rá.
A felső gép a Zeuke V75, az alsó a BTTB YM32. A bővebb összehasonlítást a később érkezett, Br107-essel együtt mutatom meg a következő lapon. Addig csak csigázom a kíváncsiságotokat...
A Zeuke apám gyűjteményéből való, míg a BTTB-s modellt vasuTTmodell jóvoltából tudhatom magaménak.