MÁV RaY 7507460

A MÁV 4 tengelyes tankere a terítéken. Amikor a '80-as évek derekán, talán Jézuska jóvoltából a gyűjtemény részévé vált, akkor már az egyen BTTB-s dobozban, megfelelően konfekcionált kivitelben vehettem a kezembe. Ha a mávos festés jelentősége nem is, de az akkor új rendszerű kapcsoló léte meglódította a fantáziámat. Mivel csak egy másik modellem, a narancs Nohab rendelkezett ezzel a kuplunggal, ezért nagy becsben tartottam ezt a párost. Lévén, hogy akkoriban nem lehetett zsákszámra kapni az új kuplungokat - gondolom a KGST piaci felfogás szerint "mától ez lesz, szokjátok meg, csináljatok, amit akartok" üzenete volt az újításnak - a mozdony és a kocsi két végén más-más kapcsoló volt és mindig járattam körbe a gépet, amikor más vonathoz soroltam.

Ma már úgy gondolom, hogy komoly fegyverténynek tekinthetjük, hogy ez a festés akkoriban kijöhetett. Ahogy végigtekintünk a Zeuke-BTTB folyamat magyar vonatkozású modellein, hát bizony elég satnya szerelvényeket tudunk összeállítani.

Szerencsére mára ez kezd megváltozni, hisz a Tillig egyre több magyar vonatkozású modellt jelentet meg.

 

Mint utólag kiderült a fórumos topictársaktól, ez a festés eredetileg nem is létezett. Mint ahogy ennek a kocsitípusnak számos egyéb festésvariációja. Egyértelműen a magyar piac felé fordulás volt a mozgatórugó, illetve ténylegesen az, hogy lehessen vonatot összerakni az akkor már kétféle Nohab mögé.